top of page

Helende kracht van de Perzische santur

De santur is een hakkebord van oude Perzische afkomst, meer dan 3000 jaar oud en beschouwd als de overgrootvader van de piano. Het geluid heeft een mystieke, magische tintelend kwaliteit.

Om een beeld te schetsen wat het instrument teweeg kan brengen hier de ervaring van Hannah Romanowsky van de school of sacred movement:

Voor mij heeft dit instrument een diepe spirituele resonantie en verzekerd me boven elke twijfel verheven van het helende vermogen van muziek. Het stuurt mij in zo'n een heerlijk trance!

Mijn eerste ontmoeting met de santur was heel diep en er kwam een gevoel van welzijn, vrijheid, veiligheid en spirituele verbinding over mij heen. Bepaalde angst en neurose die ik droeg uit de kindertijd verzachtte hun greep. Dit was een moment van diepe genezing en ontspanning, omdat ik me op dat moment realiseerde dat ik niet door mijn angsten en verleden gebonden was. Maar dat ik een uniek, mooi leven zou kunnen leiden die van mezelf is. Tranen begonnen te stromen uit mijn ogen terwijl de verlichting over mij heen stroomde.

Deze ervaring was gestimuleerd door het geluid van de santur.

Tijdens een individuele klankbehandeling werk ik met de santur, het instrument plaats ik fysiek op het lichaam terwijl ik het bespeel naast het openen van de chakra's met de klankschalen.

Ben je ook nieuwsgierig en zou je graag een individuele klankheling willen ontvangen?

Dan kan je een afspraak maken voor het nieuwe jaar via de mail: maindrianvanberge@gmail.com


Uitgelichte berichten
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.
Recente berichten
Archief
Zoeken op tags
Er zijn nog geen tags.
Volg ons
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page